سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
نائینی سخنگوی بسیج در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه خراسان رضوی

حوزه/ نائینی با بیان اینکه افکار عمومی جهان همه با مردم فلسطین هستند و اسرائیل امروز در انزوای بین المللی به سر می برد، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز در مقابل افکار عمومی، مجاهدت رسانه ها در موضوع فلسطین با شکست مواجه شده است، رسانه ها در موضوع فلسطین خوب کارکرده اند، اسرائیل در در میدان جنگ شکست خورده و دستاوردی نداشته است به لحاظ راهبردی اهدافی را دنبال می کرده هیچ کدام محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، سردار علی‌محمد نائینی، سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه، شامگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه، در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان خراسان رضوی در مجتمع فرهنگی هویزه، گفت: امروز خبرنگاران در جنگ هستند و رزمندگی آنها در این جنگ، روایت گری است.

وی افزود: مهم‌ترین کار خبرنگاران و رسانه‌ها ساختن تصویر مطلوب است، امروز اصلاح تصاویر موجود از مجاهدت‌ها و دستاورد تراز کار حرفه‌ای خبرنگاران است که متناسب با یک جنگ بزرگ رسانه‌ای صورت می گیرد.

سردار نائینی با بیان اینکه امروز در جنگ روایت و جنگ شناختی با دشمن هستیم، ادامه داد: باید متناسب با جنگ روایت‌ها مهارت درست روایت کردن را داشته باشیم، در این میدان جنگ، جنگ شناختی است خبرنگاران در دل حوادث امید تولید کنند.

وی اظهار داشت: امروز خبرنگاران از دل روایت‌های مختلف تحریف و جعلی که توسط دشمن صورت می گیرد باید روایت امید استخراج کند؛ در خط مقدم جهاد تبیین و امید آفرینی قرار دارند.

سخنگو و معاون روابط عمومی کل سپاه در این باره توضیح داد: در همین یک سال اخیر فریاد مظلومیت فلسطینی ها را خبرنگاران به خوبی منتقل کردند جبهه فلسطین را در غزه در کل جهان امتداد دادند، تصویر تولید کرده، به جهان منتقل کردند بیش از ۱۶۰ خبرنگار به شهادت رسیدند؛ در ایران اسلامی در میدان های مختلف خبرنگاران در عرصه های جهاد، امنیت، محرومیت زدایی، سیل، زلزله حضور موثر داشتند.

وی اضافه کرد: در همه عرصه های مجاهدت و جهاد بدون روایت گران متعهد امکان روایتگری و تصویرسازی از این مجاهدت‌ها وجود ندارد؛ خبرنگاران به فرماندهان ما اعتماد به نفس روحیه می دادند.

دشمن در جنگ روایت ها، مراکز معرفتی را هدف قرار داده است

سردار نائینی با بیان اینکه رزمنده در میدان جنگ با روایت های حماسی خبرنگاران احساس نمی کند که بدون پشتوانه است، خاطرنشان کرد: امروز در جنگ شناختی، دشمن مراکز معرفت و اندیشه انسان‌ها را هدف قرار داده است، هرکس بهتر بتواند تصویر بسازد در جنگ روایت ها موفق تر است.

وی با بیان اینکه در جنگ روایت ها مردم با تصویرها در ارتباط هستند، گفت: واقعیت‌های عینی دشمن با بهره گیری از علوم ارتباطات روانشناسی، جامعه شناسی، تکنیک‌های عملیات روانی تصویرسازی می‌کند، امروز با رسانه‌های جدید فناوری‌های نوپدید فاصله‌ها برداشته شده است.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان اینکه رسانه و افکار عمومی مولفه قدرت ملی است، اظهار داشت: غربی‌ها مدت‌هاست به عصر ارتباطات، عصر اطلاعات اصلی می گویند که هر بازیگری، نظام سیاسی افکار عمومی را خوب بتواند مدیریت کند رسانه ها در اختیار داشته باشد می تواند تصویرسازی و یارگیری کند.

دشمن با تمام توان خود جنگ ترکیبی به راه انداخته است

وی تصریح کرد: روایت یک ملت، عوامل استحکام یک ملت خطرناک ترین تهدید در جنگ شناختی که بخش اصلی جنگ ترکیبی است امروز اتفاق افتاده است؛ امروز دشمن با بهره گیری هوشمندانه از تمام مولفه‌های قدرت خود به نام قدرت هوشمند یک جنگ ترکیبی همه جانبه به راه انداخته است.

سردار نائینی، ترور شهید هنیه در ایران را یکی از بخش های جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران و جبهه مقاومت بیان کرد و ادامه داد: جنگ شناختی مهمتر از جنگ امنیتی و ترور است؛ هدف اصلی دامن زدن به فتنه شیعه وسنی است، هدف اصلی بی اعتبار کردن بازدارندگی قدرت امنیت جمهوری اسلامی، اعتبارزدایی از نهادهای انقلابی، نهادهای تامین کننده امنیت است.

دشمن در جنگ شناختی شکست خورده است

وی با تاکید بر اینکه تردید نکنید در جنگ شناختی دشمن شکست خورده است، گفت: با موضع به موقع مقام معظم رهبری و پاسخ قاطع به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، واکنش قاطع و فراگیر نخبگان جهان اسلام و تشییع باشکوه، اقامه نماز امام خامنه ای بر پیکر شهید هنیه، همچنین مواضع هوشمندانه حماس و خانواده این شهید تمام محاسبات دشمن در جنگ شناختی درهم ریخت.

معاون روابط عموی کل سپاه با بیان اینکه دشمن پاسخ اولیه خودش را گرفته است و در جنگ شناختی شکست خورده است، درباره این نوع جنگ توضیح داد: حرف اصلی غربی‌ها، مراکز اندیشه ورزی غربی این است که جنگ آینده جنگ روایت است برنده جنگ نیاز نیست که فقط دارنده سلاح های استراتژیک باشد؛ کسی پیروز است که بهترین و باورپذیر ترین روایت را بیان کند.

وی افزود: سلاح جدید در این جنگ محتوا است، روایتی که با قدرت بیان می شود؛ دشمن بسیار شبکه‌ای کار می‌کند، اتاق‌های فکر آمریکایی، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، مراکز اندیشه ورز و رسانه‌های غربی با هم افزایی در یک انسجام کامل شبکه‌ای به عملیات می پردازند، انجام این عملیات توسط رسانه ها بر اساس روایتی است که مراکز اندیشه ورز بیان می کنند.

سردار نائینی یادآور شد: در مقابل دشمن امروز نیازمند قرارگاهی هستیم که با حضور خبرنگاران، مدیران رسانه، اندیشه ورزان در این حوزه، صاحبان فکر و اندیشه حضور داشته باشند تا بتوانند در مقابل روایت های دشمن برای مردم واقعیت ها را بیان کنند.

آسیب های جنگ شناختی در جامعه

وی به آسیب های جنگ روایت ها در جامعه اشاره کرد و گفت: در این جنگ کار بسیار است زیرا جامعه نسبت به داشته های خودش دچار مشکل می شود بی تفاوتی بنیان های جامعه راسست می کند در این جامعه باید رسانه ها با روایت صحیح، صادقانه و جذاب به تبیین حقیقت بپردازند.

امروز جبهه مقاومت شکست ناپذیر است

سخنگوی سپاه با بیان اینکه امروز عناصر اقتدار محور مقاومت بسیار تعیین کننده است فلسطین و محور مقاومت از زمان شکل گیری به خصوص در این بیست و چند سال در هیچ جنگی بازنده نبود، اظهار داشت: شکست دادن محور مقاومت بعد از سربلندی در جنگ سوریه و مقابله با داعش کار آسانی نیست زیرا قدرت سازی برای کارهای بزرگ و جنبش مقاومت فلسطین با یک پشتوانه جدی مردمی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمام جنبش های مقاومت مردمی در برابر قدرت هایی که دارای فناوری های ویرانگر هستند برتری در تجهیزات دارند پیروزند همچنان که آمریکا ارتش منظم صدام رو شکست داد اما در مقابل مقاومت مردمی عراق شکست خورد در افغانستان، یمن همین طور.

هدف نهایی جبهه مقاومت شکست کامل رژیم صهیونیستی است

سردار نائینی خاطرنشان کرد: همه محور مقاومت یک مسئله مشترک دارند که در مقابل اسرائیل ایجاد شده است اخراج آمریکایی ها از منطقه، آزادی قدس با سلیقه های مختلف سیاسی و عقیدتی که وجود دارد ولی همه آنها یک هدف مشترک دنبال می کنند بیگانه ستیزی و آرمان همه این ملت ها شکست کامل صهیونیست است.

وی با بیان اینکه افکار عمومی جهان همه با مردم فلسطین هستند و اسرائیل امروز در انزوای بین المللی به سر می برد، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی امروز در مقابل افکار عمومی مجاهدت رسانه ها در موضوع فلسطین با شکست مواجه شده است، رسانه ها در موضوع فلسطین خوب کارکرده اند، اسرائیل در در میدان جنگ شکست خورده و دستاوردی نداشته است به لحاظ راهبردی اهدافی را دنبال می کرده هیچ کدام محقق نشده است.

معاون روابط عمومی کل سپاه یادآور شد: امروز مهم ترین کار رسانه‌ها پرداختن به شکست راهبردی رژیم صهیونیستی است که این رژیم خود را در جهان به چالش کشیده است؛ امروز دیگر حرفی از دژ مستحکم نفوذ ناپذیراین ارتش شکست ناپذیر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین یک ملت آزادی خواه سربلند مورد حمایت افکار عمومی جهان است. نتیجه این جنگ علیه اسرائیل به طور قطعی پیروزی جبهه مقاومت است امروز جبهه مقاومت اجازه تنفس به رژیم تروریستی اسرائیل را نمی دهد.

به همت سپاه امام رضا(ع) در مشهد، مراسم تجلیل از خبرنگاران استان خراسان رضوی، مدیران رسانه، خبرنگاران پیشکسوت، فعالان رسانه این استان در مجتمع هویزه با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سخنگوی سپاه پاسداران، نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) و بسیج رسانه استان خراسان رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha